הדרך הנכונה להעסקת עובדים מרוצים

בזירת הגיוס התחרותית של היום יותר ויותר מעסיקים נאבקים על כוח אדם איכותי ועל שימור העובדים לאורך זמן. עובדים רבים מקבלים הצעות אטרקטיביות בכנסים מקצועיים ובלינקדאין, באדיבות חברים שמנסים לפתות אותם עם תנאים מתגמלים יותר וארגונים צריכים למצוא את הדרך לגייס מראש עובדים מרוצים ולשמר את שביעות רצונם של הקיימים.

קשה להגזים בחשיבות הצורך שלכם, לגרום לעובדים שלכם להיות מרוצים ולהגיע לעבודה (או לעבוד מהבית) עם חיוך על השפתיים. אנשים שמרגישים כך לגבי מקום העבודה שלהם, לא ימהרו לעזוב אותו גם אם יקבלו הצעות מפתות. הם יהיו ממוקדים לחלוטין במשימות ובמטרות של החברה, אפילו לטווח הארוך, ועשויים גם לעזור לכם לגייס עובדים חדשים אם תצטרכו. אם הם מרוצים, הסיכוי לכך שינסו לשכנע בני משפחה, חברים ומכרים לבוא לעבוד אצלכם, גבוה מאוד.

אז איך עושים את זה? מה באמת חשוב לעובדים במקום העבודה וכיצד מציתים את התשוקה ומעלים את שביעות הרצון כל פעם מחדש?

עובדים מרוצים מחויבים למקום עבודה

עוד לפני שנסביר לכם כיצד אפשר לשמור על העובדים מרוצים, חשוב להתעכב עוד רגע על המשמעות של עובדים כאלה. אנחנו לא מדברים רק על הנושא של שימור עובדים, כדי למנוע תחלופה ולשמור על יציבות, חשוב לנו שתבינו כי עובדים מרוצים פשוט שווים לכם יותר.

לא מעט מחקרים נערכו בעניין הזה לאורך השנים, וכולם בדרך כזו או אחרת הגיעו למסקנה דומה: עובדים מרוצים מספקים יותר תפוקה. הם מספיקים יותר משימות בפחות זמן מאחרים, עובדים יותר שעות על דעת עצמם וגם לוקחים פחות ימי מחלה. כמו בהרבה דברים אחרים בחיים, מצב הרוח משפיע רבות על יכולת התפקוד גם בעבודה, ולכן עובדים מרוצים הם ממוקדים ומצליחים יותר.

אינטראקציה חיובית בין ממונים לכפופים ובין עמיתים

מתי בפעם האחרונה טיפחתם את מערכות היחסים בתוך הארגון? מערכת יחסים זו דומה למערכת זוגית. לחזר, להדליק, להעריך גם כשהכל נראה יציב ובטוח. עובדים זקוקים לתשומת לב ולטיפוח אישי ומקצועי, בין אם מדובר במילה טובה והכשרות לפיתוח ושכלול המיומנויות והקידום של העובד. חשוב להשקיע גם באירועי גיבוש למיניהם ליצירת קשר בינאישי חזק בין עמיתים בין אם בימי גיבוש OUTDOOR או פעילויות העשרה שיסייעו גם בפעילות המקצועית וגם ביצירת קשרים חבריים ליצירת אקלים תעסוקתי נעים יותר במשרד.

עובדים באוטונומיה, סיפוק ומה שביניהם

תחושת שביעות רצון היא תוצר גם של הנאה מהעבודה עצמה. ברגע שעובד מרגיש שהוא תורם ובעל ערך לקידום הפרויקט וזוכה לאתגרים מקצועיים, סומכים עליו ונותנים לו לבטא את עצמו – הוא ירגיש מחויבות פנימית גבוהה יותר. מקומות עבודה שמאפשרים מרחב תנועה וכן מעניקים לעובדים משימות שמתאימות להם וגם כרוכות באתגר ודינאמיות נהנים יותר מנבחרת של עובדים מרוצים. חשוב למצוא את האיזון בין מטלות יומיומיות ובין פיקוח ובקרה להתנהלות עצמאית בשטח ומעורבות גבוהה בפרויקטים שונים.

הטבות לעובדים זה שם המשחק

בעידן הנוכחי בו כולם מציעים יותר לעובדים חשוב להיתפס כארגון אטרקטיבי שיודע לפרגן לעובדים. חשוב לברר מה חשוב לעובד ומה יהפוך אותו לעובד יותר מרוצה, כאשר לעיתים יש הבדלי תפיסה בין עובדים צעירים למבוגרים, גברים לנשים, העדפות שנובעות מתחומי עניין. יש עובדים שמבחינתם ביטוח רפואי הוא הדבר הכי חשוב ואחרים לא יוותרו על סבסוד ארוחות צהריים על חשבון המעסיק ובכל מקרה, כדאי לגבש סל הטבות משלים שיכלול הטבות מכל הסוגים, הטבות על בסיס קבוע והטבות לאירועים מיוחדים כמו קייטנות קיץ לילדי העובדים.

על מנת לגבש סל הטבות שיהיה עבורכם השקעה משתלמת, כזו שתשאיר את העובדים הכי טובים אצלכם ובמקביל תמשוך כישרונות חדשים, עליכם לבדוק מהן ההטבות שהכי גורמות לעובדים להיות מרוצים. אתם יכולים לנסות לשאול את העובדים שלכם, או לבדוק מה מקבלים עובדים בחברות מתחרות. אפשרות נוספת, היא לחקור איזה הטבות הכי גורמות לעובדים להמליץ על מקום העבודה שלהם לאחרים. למשל: כאשר עובדים נהנים מפתרון לארוחות, יש סיכוי גבוה יותר שימליצו על המעסיקים שלהם.

שימו לב, כי יש הטבות שעובדים מקבלים בשעות העבודה ובתור עובדים, ויש הטבות מהן הם נהנים בשעות הפנאי, לבדם או עם המשפחה. מלבד ההטבות שכבר הזכרנו, אלה עוד כמה אפשרויות שעשויות לעשות את כל ההבדל, אם ימצאו חן בעיני עובדים קיימים ופוטנציאליים שלכם:

סבסוד והנחות לפעילויות עם המשפחה, כמו אטרקציות מסוגים שונים, מופעים והצגות, בתי מלון וכו'; הנחות לחדרי כושר ופעילויות ספורטיביות; העשרה מקצועית באמצעות הרצאות וכנסים, בשעות העבודה ומחוצה לה; בדיקות רפואיות והרצאות על בריאות ותזונה נכונה.

קבלת פידבקים ויישום

חשוב מאוד לבצע סקר ולקבל חוות דעת מהעובדים בנוגע לשביעות הרצון שלהם ממקום העבודה על מנת להבין מה אפשר לשנות ולשפר כדי שהעובדים יהיו יותר מרוצים.
למשל, להעניק מגוון הטבות בתמהיל הנכון כמו ימי גיבוש, גמישות תעסוקתית, ארוחות, נסיעות לחו"ל וכדומה. אפשר לחלק משוב ולקבל מהעובדים חוות דעת ברורה על מנת להגדיר תוכנית הטבות שנתית כדי להעלות את רמת שביעות רצונם של העובדים ממקום העבודה. במשוב עצמו אפשר לבקש שהעובדים ידרגו אילו הטבות הם אהבו לפי סדר עדיפויות וכך תדעו אילו הטבות הן בעלות ערך גבוה בקרב העובדים שלכם.

דברים ששומרים על העובדים מרוצים

כדי לשמור על מצב הרוח של העובדים שלכם מרומם, עליכם בראש ובראשונה להתייחס אליהם בכבוד ולהעניק להם יחס הוגן. זה אומר לשלם בהתאם לסטנדרט בשוק, להקשיב להם ובאופן כללי, להראות להם שהם לא נלקחים כמובנים מאליהם.

עליכם לגלות את הרגישות הנדרשת, בכל הנוגע לחיי העובדים שלכם מחוץ לשעות העבודה. לא משנה כמה הם אוהבים לעבוד אצלכם, בסופו של דבר הם רוצים להגיע הביתה, ומקווים לבלות כמה שיותר זמן בחיק המשפחה. תכבדו את שעות הפנאי שלהם, וכך הם יגיעו רעננים וחדורי מטרה בכל יום לעבודה.

טיפ אחרון: כולם אוהבים לקבל מילה טובה, ולהרגיש מוערכים כאשר הם מצבעים עבודה טובה. אם העובדים עומדים בציפיות, ואף מעבר לזה, תפרגנו להם, גם הם וגם אתם תרוויחו מכך.

אנחנו זמינים בטלפון 09-9610600 שלוחה 1.

להתאמת תקציב עבורכם והצטרפות