מיתוג מעסיק - הסוד שמאפשר לחברות הגדולות להשיג את העובדים הטובים ביותר

 

מיתוג החברה הוא תהליך מרכזי, שלמעשה מעצב את האופן שבו העסק ייראה, ואיך הוא ייתפס מול הלקוחות והשותפים שלכם. מיתוג הוא גם חלק חשוב באינטראקציה מול העובדים שלכם, ובמיוחד מול עובדים פוטנציאליים.

אנחנו נמצאים בעיצומו של עידן חדש, בו אתם מוכרחים לשווק את עצמכם לא רק מול לקוחות, אלא להשקיע רבות גם בשיווק מול העובדים. חלפו היום בהם אנשים מסתפקים במקום עבודה יציב, ובמשכורת נאה שמגיעה בזמן. עובדים רוצים להרגיש שהם נמצאים בחברה שיכולה לקדם אותם, שפועלת באופן שהם יכולים להזדהות איתו ושיש לה יתרונות בולטים על פני מעסיקים אחרים.

מיתוג מוצלח מעביר את המסר הנכון. הוא מדגים כמה טוב לעבוד אצלכם, כמה מרתקת העבודה בחברה שלכם, וכמה מקדמים ומעצימים הערכים שאתם נותנים ללקוחות וגם לעובדים שלכם. מיתוג מעסיק מדויק יכול להשפיע לטובה על גיוס העובדים לחברה ולעודד מוטיבציה של עובדים טובים להישאר בחברה.

תחשבו על זה ככה: העובדים הם הנכס החשוב ביותר שלכם. תמיד עדיף לשמור על עובדים טובים שכבר גייסתם והכשרתם, על פי תהליכי גיוס מורכבים והטמעת עובדים חדשים, טובים ככל שיהיו. מיתוג מעסיק עוזר לכם לשמר את העובדים הכי מוכשרים, שבזכותו פשוט לא רואים סיבה לעזוב.

לא פחות חשוב מכך, העובדם שלכם הופכים לשגרירים של ממש עבור החברה. הם מכירים היטב ומבפנים את האיכויות שלכם, ויכולים לעזור לכם לגייס עובדים אם בכל זאת תצטרכו, עבור תחלופה או למען הצמחת העסק.

החיבור אל המותג מתחיל בבית

אנחנו חיים בעידן בו כמעט כל אחד או אחת חופשיים לבחור קריירה שתאתגר, תקדם ותלמד אותם. לכן חשוב לאנשים לחבור למותגים מבוססים בעלי מסרים ברורים. מהצד של החברה, מותג שיודע מהם הערכים שלו ומה עומד מאחורי התהליכים בתוכו, יכול להיות מדויק יותר גם בגיוס העובדים הנכונים עבורו.

תהליך מיתוג המעסיק מתחיל בהגדרת הערכים שהחברה רוצה לשדר. אלו יכולים להיות ערכים של שירותיות, חיבור אל הקהילה, ערך חברתי ותרומה לזולת ועוד. לא משנה מהם הערכים של החברה, אנחנו מגייסים את העובדים המתאימים לערכים אלו ומשדרים, בשפה המקצועית, את ערכי המותג.

החיבור אל המותג בא לידי ביטוי במעשים של העובדים – בהתנהלות הכללית שלהם, בהשכלה שלהם, באופן בו הם מציגים את עצמם, בתחומי העניין ואפילו בין כתלי הבית, כשהם מנהלים אורח חיים שתואם את ערכי המותג.
כך למשל בגוגל, מחפשים אנשים שיש להם זיקה מיידית לתחום האינטרנט, העובד האידיאלי הוא כזה שצריך ורוצה להישאר מעודכן, להכיר את סביבת האינטרנט ברמה הכי עמוקה שלה ולהביא ערך יצירתי ויזמי לתוך העבודה שלו. אותו עובד צריך להתעניין בנושאים טכנולוגיים כמו אפליקציות, אתרי אינטרנט, קידום ופרסום ברשת ועוד. בדרך כלל הוא יהיה אדם שחי ונושם אינטרנט גם לאחר שעות העבודה. העובדים של גוגל משדרים חדשנות אינטרנטית, בדיוק כמו שגוגל, החברה, משדרת.

מיתוג שמושך את העין, ימשוך גם עובדים

לאחר שזיהיתם את ערכי המותג, מגיע התהליך הגרפי, בו המהות של החברה תתורגם לכדי מוצר גרפי. התוצרים של התהליך הזה הם מגוונים: לוגו, קמפיין פרסומי, אתר או שפה עיצובית כללית עבור המותג.
מיתוג גרפי מוצלח הופך את החברה למוכרת בתחומה, לבולטת בשטח ובכך גם לנחשקת על ידי עובדים שרוצים לעבוד במקום הטוב ביותר בתחומם. שפה מוכרת, יציבה וברורה תמשוך אנשים שרוצים לפתח קריירה טובה בתחום. המיתוג הגרפי הוא חלק מהחבילה שיוצרת חברה מוכרת, בעלת מסרים מדויקים וחזות יציבה.

הודות למיתוג המעסיק, החברה הופכת להיות מקום שמנקז אליו אנשים יצירתיים, בעלי חזון, שרוצים להצליח ולהוכיח שהם חלק מהמותג .עובדים אלו יהיו בעלי מוטיבציה להתפתח, לצמוח ולהצליח עם החברה ורצון להוכיח את עצמם. החיבור אל המותג הנכון הוא עניין של יוקרה מקצועית.

מיתוג הוא משמעותי בעולם תחרותי וגם גיוס עובדים מושפע מכך, בדיוק כמו מהלך שיווקי מול לקוחות.

המסרים שאתם מעבירים החוצה באמצעות המיתוג שלכם, ישפיעו גם על איכות העובדים שתגייסו לחברה ועל ההתמקדות שלכם בעובדים בעלי תכונות מסוימות. מיתוג מוצלח יהפוך את החברה לנחשקת ובולטת יותר בתחומה – ובכך יאפשר לה לגייס את העובדים הכי טובים בתחום.

גורמים לעובדים להרגיש מיוחדים

לצד מיתוג מעסיק, חברות רבות משתמשות כיום בכלי נוסף, אשר נקרא EVP - Employer Value Proposition - הצעת ערך לעובדים. זהו כלי שמתכתב ומשתלב עם מיתוג מעסיק: בעוד מיתוג מעסיק פונה בחלקו הגדול אל מחוץ לחברה, הצעת הערך נועדה אך ורק לעובדים הקיים שלכם, אך בסופו של דבר שני הדברים אמורים לשדר את אותם ערכים וכוונות.

EVP כולל את כל ההבטחות שלכם כלפי העובדים, בנוגע להטבות שמגיעות להם, לתשורות שיקבלו על עבודה מוצלחת וכו'. הכוונה לכל התנאים שאתם מתחייבים להעניק לעובדים, בתמורה לכישורים, ליכולות, לניסיון שהם משקיעים עבור החברה. למעשה, הצעת הערך היא הגרעין של כל מיתוג מעסיק מוצלח.

ניסוח הצערת הערך דורש מחשבה, תכנון ולא מעט עבודה. כדי להבין בדיוק מה העובדים שלכם רוצים ומה מתוך הדברים אתם מסוגלים, ומוכנים, להעניק להם, תצטרכו לחקור קצת את השטח. תערכו סקרים וראיונות, תשתמשו בקבוצות מיקוד ותגיעו להחלטות מושכלות, שיועילו לכם בעתיד. עליכם לקחת בחשבון מאפיינים כמו איזון עבודה-חיים אישיים, כבוד לעובדים, יציבות ועוד.

האם הטבות תורמות למיתוג מעסיק?

אחת הדרכים לשפר את מיתוג המעסיק שלכם, היא להשקיע בהטבות לעובדים. כיום, בתחומים רבים של שוק העבודה, אנשים מצפים לקבל ערך מוסף מהמעסיקים שלהם, דברים מעבר לשכר או ימי חופשה. אין שום ספק, כי עובדים שמקבלים יותר הטבות נוטים יותר להמליץ על מקום העבודה שלהם, בעיקר אם מדובר בהטבות שהם אוהבים.

אף חברה לא יכולה להרשות לעצמה כיום לוותר על סבסוד ארוחות, וטוב עושות החברות אשר לוקחות את זה צעד קדימה, ודואגות לעובדים לפתרון הסעדה כולל - תקציב ארוחות חודשי, למגוון רחב של מסעדות, אפשרות לקנות מוצרי פארמה ומצרכים אונליין כגון פירות וירקות. כמו כן, לאלה העובדים עבודה היברידית המשלבת עבודה מהבית גם אפשר להנות גם מסבסוד ארוחות בבית ולאו דווקא רק במשרד. מתקציב כזה יכולים להנות העובדים בשעות העבודה, מהבית או מהמשרד, וגם בשעות הפנאי שלהם.

הטבות נוספות שעובדים רוצים לקבל, ושתורמות רבות למיתוג מעסיק: בדיקות רפואיות, תמיכה נפשית, מימון פעילויות ספורט, מימון פעילויות לילדים, הרצאות, העשרות וכו'.

רוצים לשמוע עוד על הדרכים לגייס ולשמר עובדים?

דברו איתנו בטל' 09-9610600

להתאמת תקציב עבורכם והצטרפות