עבודת צוות בארגון - כיצד יוצרים אותה?

על מנת לשפר ולמקסם עבודת צוות בארגון, עלינו להבין את המשמעות הגדולה של צוות עבודה. לצוות יש מטרה משותפת, תלות הדדית, הם אינם יכולים להשיג את המטרה בעצמם, אלא רק באמצעות עבודת צוות, אשר רותמת את הכישורים והאיכויות של כל עובד, לידי אחד שלם וגדול יותר. עד כמה חשוב לנו לבנות צוות? איך עושים זאת? איך מגבשים צוות באמת?

החשיבות של בניית צוות

אל תטעו, ההשקעה הטמונה בבניית צוות מבחינת משאבים, אנרגיה, תשומת לב והשקעה, היא ללא ספק גדולה, השאלה היא מדוע כדאי לנו לעשות זאת, ומה זה יכול לתרום לעסק או לחברה בסופו של דבר? הנה מספר רעיונות בנושא:

  • צוות מורכב מאנשים פרטיים, אשר תומכים ועוזרים זה לזה, בתוקף היותם חלק מצוות. ההשתייכות לדבר שמורכב מכמה אנשים, ברוב המקרים מקלה על האדם היחיד ותומכת בו ברגעי משבר או קושי, באמצעות עבודת צוות בארגון.
  • צוות מגובש תורם רבות למוטיבציה ולרצון לעבוד ולתרום למקום.
  • בצוות יש לכל אחד מקום להביע את עצמו, כל אחד עושה את מה שהוא יודע הכי טוב, ואין ציפייה שהנטל יתחלק על אדם אחד. כולם נושאים בו יחד, וכל אחד הוא מומחה בתחומו.

כיצד מגבשים צוות?

היכרות אישית – צוות מורכב ממספר אנשים, אשר מכירים זה את זה היכרות אישית. באחריות ראש הצוות או המנהל לדאוג שזה יקרה. כאשר אנשים לא מכירים זה את זה, הם פחות חושבים על האחר, אלא רק על עצמם וטובתם האישית. היכרות אישית אמיתית מביאה עבודת צוות בארגון לאיכויות גבוהות.

הפסקות צהריים משותפות – אחד הכלים המצוינים והמומלצים לגיבוש צוות, הוא ארוחות צהריים משותפות. זה מאפשר מפגש מחוץ להקשר של העבודה והעשייה, מאפשר שיח, בילוי משותף, ובעיקר היכרות מעבר לרמת התקשורת הבסיסית בעבודה. על מנת להצליח לרתום צוות לעבודה משותפת, לשיתוף פעולה, ולסנכרון הרמוני בין העובדים, מומלץ לשלב הפסקות צהריים משותפות עבור העובדים, נסו לראות את הדינמיקה בצוות מספר חודשים לאחר שמוסיפים את הכלי המצוין הזה לחיי היום יום של הצוות בעבודה.

ראש צוות שהוא מנהיג – מנהיג הוא זה שיודע להאציל סמכויות, לאפשר מרחב לאנשים לגדול ולהתפתח, הוא אינו מאוים מההתפתחות שלהם, להיפך, הוא רואה את היתרונות בגדילת המקום. ראש  צוות שהוא מנהיג, משרה אווירה טובה, אווירה של אמון, נותן לאנשים הרגשה שהם משמעותיים, כל אחד מהם.

שקיפות ושיתוף מידע – אף אחד לא אוהב שמסתירים ממנו מידע או תמונת מצב עדכנית, וכולנו אוהבים לדעת מה קורה, במיוחד כשמדובר בעבודה שלנו. צוות מגובש הוא צוות שמעודכן במה שקורה, שיודע מה קורה, שהמידע נגיש ושקוף לו, ואינו נמצא בעמימות לגבי פרויקט מסוים, מוצר מסוים, תהליך מסוים.

ברגע שראש צוות או מנהל לוקח את המרכיבים הללו, בהחלט ניתן לגבש צוות לעניין, צוות מנצח, המורכב מיחידים אשר כל אחד מהם מוכשרים בתחום מסוים, וביחד – השלם עולה על סך חלקיו.

להתאמת תקציב עבורכם והצטרפות