רעיונות יצירתיים להגברת מעורבות העובדים במקום העבודה

תגמול כספי הוא חלק חשוב בהכרת המעסיק במאמצי העובד אבל הוא לא הגורם הבלעדי, רצינו לשתף ב-5 רעיונות מרחבי העולם הממחישים איך ניתן לחזק את מעורבות העובדים.

לעדכן את העובדים בשוטף
זה הרעיון מאחורי Checkpoint, מערכת חדשה שפיתחה IBM להערכת ביצועי העובדים. המערכת עברה שינויים מקיפים בעזרת 380,000 עובדי IBM המקבלים כיום מדי רבעון סיכום של יעדיהם לטווח הקרוב ואינדיקטורים לגבי ביצועיהם. מידע זה מאפשר לעובדים להבין במדויק כיצד הם תורמים להצלחת הצוות, המחלקה או החברה. עדכון העובדים באופן שוטף לגבי יעדיהם חיבב את המערכת על העובדים והחברה עדה לעלייה ניכרת במוטיבציה ובמעורבות העובדים, בד בבד עם שיפור בשימור העובדים בחברה.

להתייחס לעובדים כמו ללקוחות
עובדי חברת הברוקרים האמריקאית צ'רלס שוואב, יכולים ליהנות מהמומחיות של החברה ממש כאילו היו לקוחותיה. הם זכאים לייעוץ מהיועצים הפיננסיים של החברה, מוזמנים לקחת חלק בסדנות ניהול תקציב, מקבלים הנחות על תיקי מניות ואופציות ומצטרפים לתוכניות חיסכון אטרקטיביות. במלים אחרות, המהלך של חברת צ'רלס שוואב ממחיש לעובדים שהם חשובים לחברה בדיוק כמו הלקוחות!

לתגמל את היצירתיות
חברת הגנת המידע OpenDNS השיקה תכנית הקרויה OpenDNS Art Experience, המאפשרת לעובדים להביע את עצמם ביצירות אמנות מכל הסוגים – ציור, מחול, מוזיקה, רישום ועוד – הקשורים לנושא רלוונטי לעסק. היצירות מוצגות באירוע שנתי המפנה את אור הזרקורים לכישרונות החבויים בחברה ובה בעת מגלם את ערכי החברה באמצעות פרויקט קבוצתי.

לעודד פידבק מעמיתים לעבודה
סקר שערך מגזין פורבס לאחרונה מצא שעובדים מרגישים שיש הערכה רבה יותר לעבודתם כאשר ההכרה מגיעה מעמיתיהם, לא מהמנהל. כנראה שהסיבה לכך היא שעמיתים לעבודה מבינים בדיוק מה עושה כל אחד מעמיתיהם. חברת E.On, ספקית שירותים ציבוריים מגרמניה, נעזרה ב Sodexo בהשקת יוזמה המעודדת עובדים לשלוח הודעות תודה לעמיתיהם לעבודה. תוך שנתיים רשמה החברה גידול של 13% במוטיבציית העובדים וגידול של 33% במספר העובדים המרגישים מוערכים. לא פחות מ-76% מהעובדים קיבלו הודעה מחבריהם לעבודה, נתון המעיד על הפופולריות של התוכנית.

להפתיע את העובדים
ככל שתכנית ההכרה תואמת יותר את אבני הדרך בחברה, כך היא רלוונטית יותר לעובדים ותשיג את התוצאות המקוות. ואולם, יוזמות רשמיות אינן אמורות להחליף ביטויי הכרה פחות רשמיים וספונטניים שהינם עוד יותר אפקטיביים דווקא בגלל אפקט ההפתעה. קחו למשל את המקרה של מבשלת הבירה Deschutes Brewery מאורגון, ארה"ב, שבה המנהלים והעובדים יוזמים פעילויות משעשעות השואבות השראה מאירועים ייחודיים ולא צפויים. למשל, אם בליל אמש ירד שלג, המנהלים יארגנו טיול בשלג ביום המחרת ובסופו ארוחה המלווה בהרבה בירה בבקתה בהרים. זוהי דרך מצוינת לתגמל את העובדים תוך טיפוח גאוות יחידה במוצר של החברה!

רוצים לשמוע עוד על דרכים לשמר ולהיטיב עם העובדים?

דברו איתנו בטל' 09-9610600